понеделник, 4 юли 2011 г.

Организация за подкрепа на имигранти ОМЕГА

Днес бях на среща в ОМЕГА (www.omega.org.nz) - интересна организация предимно от доброволци, които помагат на новодошли имигранти. Малко предистория:

Преди повече от седмица на път за супера реших да посетя тази организация. Бях чел на сайта им, а и от добри отзиви в други форуми, че наистина помагат. Координаторката се оказа германка, Бетина и с нея си поговорихме надълго и нашироко. Представи ми организацията и каза, че за информационни технологии е лесно да се намери както ментор (наставник), така и работа. Работят по 2 програми - едната е менторската, а другата е да те предлагат на работодатели. Всъщност ако видите сайта им, всичките им спонсори са и работодатели, които се възползват от знанията и уменията на новоимигрантите. Бетина ме помоли като се прибера да попълня електронен формуляр с информация за мен, образование и трудов стаж, да прикача резюме и да пратя. Това се прави основно да ми се намери наставник. А отделно поиска на по-късен етап да се представя в 30 думи (това упражнение малко го сгафих, защото написах много общи неща, вместо точно какъв ми е опита и в какви индустрии и се наложи после да пращам наново).

Миналата седмица от ОМЕГА пратиха емайл, че имаме ориентационна среща днес от 14:30. Бяхме общо 7 души: индиец, индийка, белорускиня, казахстанка, англичанка, китайка и аз. Няма да ги описвам подробно, но най ми стана мила индийката - живяла 15 г в САЩ, с перфектен и разбираем английски и уви, лоша ситуация - от 6 месеца в НЗ с 9-месечна работна виза и за да остане, трябва преди края да си намери работа по специалността. Тя беше кандидатствала на най-много места за работа - над 100. Те питаха на колко места сме кандидатствали като започнаха 5-10-20-50-100... Аз никъде не вдигнах ръка, защото бях кандидатствал реално само на едно място, но пък тъкмо ми се бяха обадили, че са ме одобрили за второ интервю.

Менторската програма наистина ще е много полезна. Продължава 16 седмици като се срещаме с ментора веднъж седмично за 1 час. Не изглежда много, но си е задължение и не всички успяват да го спазят. За сметка на това успеваемостта на програмата (намиране на работа по специалността) е около 80%, което си е впечатляващо. Менторът обяснява, насърчава, помага при приготвянето на резюме, подготвя за интервю, учи на телефонен етикет, обяснава за НЗ култура, помага при разработката на мрежа от професионални контакти (много важно в НЗ). Най-интересното е, че менторът си избира човек - мен ме е избрал един индиец, който е Мениджър на домейн архитектурата на Водафон. Обадих му се същата вечер (ОМЕГА препоръча да се свържем с менторите си по телефон възможно най-бързо и да уговорим първата среща) и вече сме насрочили срещи всеки петък в 8 ч в неговия офис. Дори имам впечатлението, че някои от менторите всъщност си търсят кандидати за работа, но това остава да се провери в бъдещето.

Няма коментари:

Публикуване на коментар